איך בוחרים גלשן סופט?

אם החלטתם שאתם מעוניינים ללמוד לגלוש, אתם בוודאי יודעים שהדבר החשוב ביותר עבורכם הוא בחירת גלשן מתאים שיסייע לכם לגלוש בצורה טובה ונכונה. גלשני סופט הם הגלשנים המתאימים ביותר למתחילים בתחום הגלישה. הגלשן המדובר מגיע במגוון רחב של מידות, עיצובים ודגמים ועל כן, לעיתים לא קל להבין איזה גלשן בדיוק יתאים לכם ומה כדאי לרכוש. במאמר הבא תקבלו את כל המידע שיסייע לכם בבחירת גלשן ספוט איכותי שיאפשר לכם לגלוש בצורה טובה ובטוחה.

 

גלשן סופט – במה מדובר?

כאמור, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של גלשנים, אך אחד הגלשנים הפופולארי ביותר עבור גולשים מתחילים ולא רק הוא גלשם סופט. סופט היא השכבה הרכה בחלק העליון, דבר שמעניק יציבות טובה יותר אשר חשובה מאוד לגולשים מתחילים. מעבר לכך, הגלשן עצמו עשוי מקצף דחוס והוא בעל נפח גדול יותר ומשקל סגולי רב יותר המשאיר יותר מקום לטעויות של מתחילים.
בהשוואה לגלשנים קשיחים רגילים, יותר קל לגלוש עליו ולתפוס אתו גלים וכן יותר קל לחתור עליו. מכיוון שגלשן סופט עשוי מחומר רך יותר, הרי שהוא מציע נפילה בטוחה יותר ופחות כואבות. מכיוון שכאשר מתחילים ללמוד גלישה נופלים ומתרסקים לא מעט, יש חשיבות רבה לכך שהגלשן איננו עשוי מחומר שיכול להסב פציעות או כאבים בשל נפילות מרובות. כמובן שיש סיכוי נמוך יותר שהגלשן יישבר כתוצאה משימוש לא נכון בו וזאת בשל העובדה שהוא עשוי מחומר רך. מדובר על הגלשן האידיאלי עבור גלשנים מתחילים ועל כן, אם החלטתם ללכת על לימודי גלישה, זה הגלשן שכדאי לכם לקנות.

 

כיצד תבחרו גלשן סופט?

כמובן שבשל ההיצע הגדול שיש בתחום גלשני סופט, חשוב לבחור אותו בצורה נכונה ומתאימה לכם. הגלשנים נבדלים במידות שלהם, כאשר מידות הגלשנים נמדדות ברגל ואינץ'. מדובר על פרמטר חשוב מכיוון שהאורך של הגלשן יקבע את הנפח שלו. גלשן בנפח גדול יותר יצוף בצורה טובה יותר ויהיה קל יותר לתפוס אתו גלים. יחד עם זאת, אם אתם קטנים פיזית, ייתכן כי גלשן קטן יתאים לכם יותר. גלשן ארוך מאוד מתאים בעיקר לאנשים כבדים במיוחד. ניתן לומר כי אחד הפרמטרים שצריכים לסייע לכם לבחור גלשן סופט הוא המשקל שלכם. אם מדובר על אדם במשקל של עד 75 ק"ג, גלשן סופט 7.0 יכול להתאים לו, אם מדובר על ילד, גלשן 0.6 יתאים לו. האורך של הגלשן מאוד חשוב שכן, הוא זה שישפיע על היכולת לעבור משכיבה לעמידה במים בצורה נוחה יותר. הרגליים של הגולש צריכות להיות על הגלשן כאשר הוא שוכב עליו ועל כן, מידות הגלשן צריכות להיבחר גם בהתאם לגובה של הגולש.

 

התאמה ליכולות הפיזיות

טרם רוכשים גלשן סופט, כדאי גם להתחשב ביכולות הפיזיות של הגולש. גולש בוגר שיש לו כושר שחייה טוב וכן יכולת חתירה טובה במים, יכול לבחור בגלשן קצר באופן יחסי. אולם, אם מדובר על אדם שמתעייף מהר, גלשן קצר לא יהיה נכון לו וכדאי לו שירכוש גלשן ארוך שכן הוא יקל על יכולת החתירה שלו ויסייע לו לעשות את זה בצורה קלה ונוחה יותר.

שתפו מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

רובה מים

שפר את האירועים שלך עם הפעלת תגי מים

מחפשים להוסיף אלמנט אינטראקטיבי ומרגש לאירוע הבא שלכם? הפעלת תגי מים הם הפתרון המושלם. פעילות חדשנית זו משלבת את הריגוש של מלחמת מים עם האסטרטגיה של תג, ויוצרת חוויה מהנה ומרתקת למשתתפים בכל הגילאים.