איך תבחרו מדיח כלים וכיצד תשמרו עליו לאורך זמן?

מאת מערכת אתר www.finder.co.il

מדיח כלים הוא מכשיר חשמלי שנעשה בו שימוש בתדירות גבוהה. לכן, חשוב שהמדיח יהיה נוח לתפעול, קל לתחזוקה ועמיד לאורך שנים.

 

טיפים לבחירת מדיח כלים


בהחלטה איזה מדיח כלים מומלץ לרכוש, חשוב לתת את הדעת לכמה היבטים:

סוג המדיח – למי שמעוניין שמראה המדיח יהיה זהה לזה של ארונות המטבח, יתאים מדיח אינטגרלי, מוסתר לחלוטין. יש להביא בחשבון שמעקב אחר התקדמות תוכנית ההדחה יתאפשר רק באמצעות פתיחת דלת המדיח, או על ידי נקודת אור שמקרינה אור על הרצפה כל עוד ההדחה פועלת. סוג נוסף הוא מדיח חצי-אינטגרלי שמוסתר בציפוי התואם לארונות המטבח, אך החלק של הפיקוד והמקשים נותר גלוי, באופן המקל על המעקב אחר פעולת המדיח. סוג אחר הוא מדיח רגיל, שממוקם בין הארונות ולא מותאם בהכרח לעיצוב המטבח.

גודל המדיח – למשפחה ממוצעת ההמלצה היא לבחור במדיח גדול, המסוגל להכיל מערכות כלים רבות. הקיבולת של מרבית מדיחי הכלים הרחבים היא 12 מערכות כלים (מערכת כוללת שלוש צלחות, כוס וסכו"ם). בחירה במדיח בעל קיבולת קטנה תגרום לכך שתצטרכו לשטוף כלים גדולים באופן ידני, או לצופף את הכלים במדיח, מה שיפגע ביעילות הניקיון. למשפחות קטנות מומלץ מדיח קטן יותר, כדי לא להמתין כמה ימים עד שיתמלא.

התאמת המדיח למטבח – יש למדוד את הגובה, הרוחב והעומק של המקום במטבח שבו אתם מתכננים למקם את המדיח. מדיחי כלים מיוצרים בשתי מידות – מדיח רחב ברוחב 60 ס"מ, ומדיח צר ברוחב 45 ס"מ. העומק של שניהם הוא 60 ס"מ. פרט לאלה יש מדיחים בעלי מידות שונות במעט.

מדיח חסכוני – מדיחי כלים צורכים לא מעט מים וחשמל. לפיכך, מומלץ לרכוש מדיח בעל דירוג אנרגטי גבוה, A או B, אף אם הוא יקר יותר – זה עשוי להיות חסכוני בעתיד. צריכה של 1 קילו ואט חשמל לשעה, ועד 18 ליטר מים לתוכנית נחשבות חסכוניות.

כמה תוכניות הפעלה כדאי שהמדיח יכלול? – מרבית האנשים דבקים בתוכנית הרגילה. פרט אליה, לניקוי כלים עם לכלוך עיקש, חשוב לוודא שהטמפרטורה של המדיח מגיעה לכל הפחות ל-70 מעלות. בנוסף כדאי לבדוק שהמדיח כולל תוכנית לניקוי כמות כלים קטנה בתוך זמן קצר ובחיסכון בחשמל ובמים.

כמובן שיש חשיבות גם למי שמייצר את המדיח וחברה מוכרת ובעלת מוניטין מהווה יתרון עצום בבחירת סוג המדיח הרצוי, כמו למשל מדיח תוצרת בוש.

 

תחזוקת המדיח לאורך זמן

כדי שהמדיח יפעל באופן מיטבי, חשוב לדעת כיצד לתחזק אותו באופן נכון ולמנוע תקלות:

סידור הכלים לפני הפעלת המדיח – המדיח מבוסס על פעולת ממטרות שמסתובבות ומתיזות סבון ומים. כדי שתנועת הממטרות לא תיחסם, חשוב לסדר את הכלים באופן שיאפשר תנועה חופשית שלהן.

שימוש פעיל במדיח – חשוב להפעיל את המדיח לפחות אחת לשבועיים, אחרת עשויות להיגרם תקלות למשאבת המים.

הסרת שאריות מזון מהכלים – שאריות אלה מצטברות בחלקו התחתון של המדיח ומשבשות את פעולת משאבת המים תוך פגיעה ביכולת הניקיון של המדיח. לפני הפעלה חשוב להסיר שאריות מזון מהכלים באמצעות מי ברז.

שימוש בחומרי ניקוי מתאימים – רצוי להשתמש בטבליות ניקוי למדיח. כמו כן מומלץ על שימוש במוצרים ייעודיים: נוזל הברקה ומלח למדיח.

ניקוי הממטרות – ממטרות המדיח מתיזות מים דרך חורי רסס זעירים. מעת לעת כדאי לפרקן ובעזרת מחט לוודא שהחורים פתוחים, שאחרת עשויה פעולתן להשתבש.

הסרת אבנית – אחת לכמה חודשים יש להפעיל את המדיח ללא כלים תוך שימוש במלח לימון המסייע בניקוי האבנית והסרתה.

ניקוי הפילטר – הכוונה לפילטר של צינור המים במערכת המים הביתית שמזרימה מים למדיח. את הפילטר יש לנקות תחת מים זורמים כדי להבטיח שאינו סתום, אחרת תיפגע יעילות זרימת המים.

 

 

 

 

שתפו מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

רובה מים

שפר את האירועים שלך עם הפעלת תגי מים

מחפשים להוסיף אלמנט אינטראקטיבי ומרגש לאירוע הבא שלכם? הפעלת תגי מים הם הפתרון המושלם. פעילות חדשנית זו משלבת את הריגוש של מלחמת מים עם האסטרטגיה של תג, ויוצרת חוויה מהנה ומרתקת למשתתפים בכל הגילאים.

ביטוח טיסות

ביטוח טיסות לחול – למה זה חשוב?

לא כולם מבינים למה חשוב לרכוש ביטוח עבור נסיעה לחו"ל אך ישנם יתרונות רבים לכך. אולי הסיבה המשכנעת ביותר להשקיע בביטוח טיסות היא הכיסוי למקרי חירום רפואיים. היכנסו לקבלת פרטים