כמה עולה דרכון פורטוגלי?

בשנים האחרונות מכירות עוד ועוד מדינות אירופאיות בזכויות השאירים של יהודים, צאצאים של אזרחים אירופאים שנעקרו מבתיהם, בעיקר במהלך מלחמת העולם השנייה. הכרה זו באה לידי ביטוי בעיקר באימוץ מדיניות המאפשרת לשאירים של אותם יהודים, לקבל דרכון מקומי, המהווה חלק מרכזי בזהות האזרחית. אחת המדינות שאימצה לאחרונה את המדינות הזאת היא פורטוגל וכעת מגלים עוד ועוד ישראלים, שיש להם זכות להוצאת דרכון פורטוגלי כחוק. אז האם גם אתם נכללים בקבוצת הישראלים הללו וכן, כמה עולה דרכון פורטוגלי? על כך נספר לכם בשורות הבאות.

 

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

לפני שנספר לכם כמה עולה דרכון פורטוגלי, בואו נבין תחילה למי בכלל מגיע הדרכון הזה ומדוע. ובכן, בשנים האחרונות יותר ויותר מדינות אירופאיות בחרו להכיר בזכותם של שאירי יהודים שגורשו במהלך המאות האחרונות מארצם ליהנות מאזרחות מחודשת באותן ארצות, מעצם היותם צאצאים של אותם יהודים. במקרה של פורטוגל, מדובר בצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל, שרבים מהם הם עולים יהודים שהגיעו ממרוקו, טוניס, לוב, מצרים, טורקיה, יוון, בולגריה ומדינות נוספות, לרבות ארצות אשכנז. התנאי לקבלת הדרכון הוא שאתם צאצאים למגורשי ספרד או פורטוגל ועל אף שרבים מצאצאים אלה מקורם במדינות צפון אפריקה, ישנן גם משפחות שגורשו ממדינות אלה ועברו למדינות אירופה, כך שגם אם אתם ממוצא אשכנזי, ייתכן שמגיע לכם דרכון פורטוגלי.

 

למה צריך בכלל לשלם על הדרכון?

ובכן, התשובה היא שפרט לאגרה שדורשת ממשלת פורטוגל עבור הוצאת דרכון, אכן לא נדרש לשלם דבר בכדי לקבל דרכון פורטוגלי. יחד עם זאת, התשלום הנדרש מכם ואשר ממנו גם נובעת השאלה כמה עולה דרכון פורטוגלי, הוא לא עבור הדרכון עצמו, אלא עבור התהליך שאמור להוכיח את זכאותכם לדרכון הזה. ממשלת פורטוגל אמנם מאפשרת לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל דרכון פורטוגלי, אך עליכם להוכיח כי אתם אכן עומדים בקריטריון הזה. הוכחת עמידתכם בקריטריון הזה מערבת שורה של גורמים מקצועיים ותהליכים שדורשים זמן ועבודה. כך למשל, הקהילה היהודית בפורטוגל מעורבת בכל תהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי ומשקיעה זמן ומאמץ בבחינת כל בקשה. את כל התהליך האדמיניסטרטיבי מול הרשויות, איסוף המסמכים, אישורם על ידי נוטריון וכן הלאה, יש לבצע כחלק מתהליך הבקשה וכל אלה עולים כסף.

 

אז כמה זה עולה?

אם נחזור לשאלה המקורית כמה עולה דרכון פורטוגלי, אז התשובה היא 7,500 עד 10,000 שקלים. סכום זה נועד כאמור, בכדי לממן את כל אנשי המקצוע ואת כל העבודה הנדרשת בכדי לבחון ולהוכיח את זכאותכם לדרכון והיא כוללת בתוכה גם את כל האגרות שיש לשלם לקהילה היהודית בפורטוגל כמו גם למשרד הפנים של פורטוגל כחלק מההליך של אישור הדרכון, הנפקתו ומסירתו לכם, אבל זה בהחלט שווה כל שקל.

שתפו מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

רובה מים

שפר את האירועים שלך עם הפעלת תגי מים

מחפשים להוסיף אלמנט אינטראקטיבי ומרגש לאירוע הבא שלכם? הפעלת תגי מים הם הפתרון המושלם. פעילות חדשנית זו משלבת את הריגוש של מלחמת מים עם האסטרטגיה של תג, ויוצרת חוויה מהנה ומרתקת למשתתפים בכל הגילאים.

ביטוח טיסות

ביטוח טיסות לחול – למה זה חשוב?

לא כולם מבינים למה חשוב לרכוש ביטוח עבור נסיעה לחו"ל אך ישנם יתרונות רבים לכך. אולי הסיבה המשכנעת ביותר להשקיע בביטוח טיסות היא הכיסוי למקרי חירום רפואיים. היכנסו לקבלת פרטים