באילו נחלים באזור הצפון מומלץ לבקר עכשיו

שמורות הטבע והנחלים בישראלים הרוו את צימאונם בחורף האחרון. בפעם הראשונה מזה זמן רב אפילו הרי אילת זכו להרגיש בגשמים.  נחלי ישראל הם יחידת ההנעה של  מי הגשמים המובילים אותם על פני מרחקים מן המזרח אל המערב עד הים התיכון וישנם גם נחלים רבים בישראל שאינם נשפכים לים. בדרכם הם ממלאים את שמורות הטבע במים רבים שהם מקור החיים החיוני לבעלי חיים ,עצים ,פרחים ועוד.  זוהי תקופה נפלאה לנצל את מזג האוויר כדי להגיע לנחלים ולהנות ממפלים הצונחים מגובה רב אל תוך בריכות ציוריות , או לראותם  זורמים בעוצמה רבה ממקום למקום. אפשר לשלב עם מחזות הזרימה, טיול שווה ליד הנחלים.    

ריכזתי עבורכם את רשימת 6 הנחלים בצפון בהם מומלץ לבקר

1) נחל השופט הוא אחד הנחלים שהגשמים עושים להם ממש טוב , הנחל נמצא באזור רמות מנשה . לאורך הנחל הוכשרו מספר מסלולי טיול חלקם אפילו מונגשים ומתאימים לעגלות ילדים. אזור נחל השופט נצבע כולו בירור ומים כה רבים שזורמים בערוצו מפרים את השקט האינסופי של הטבע.

איך מגיעים : בוויז : נחל השופט.

2) נחל עורבים – הוא נחל הנמצא באזור רמת הגולן , במקום מסלול עם שביל מסומן שאם תלכו לפיו תגיעו בסוף למפל ענק הנשפך בין סלעי הבזלת האקזוטיים של הרמה ובין שיפולי הרי הגולן. ברקע כל אזור עמק החולה פרוש לנגד עינכם. הנחל נמצא בתוך שמורת טבע שבחורף עוטה פריחה ושלוליות חורף.

איך מגיעים בוויז : נחל עורבים.

3) נחל תנור – הנקרא גם נחל עיון , הוא נחל הנמצא בשמורת טבע הצפונית ביותר בישראל. יש בה מסלולי טיול משגעים המשלבים הליכה בין מפלים , המפל היפה ביותר בשמורה זו הוא מפל התנור מפל הצונח מגובה רב אל תוך בריכה יפיפייה . בחורף המפל מלא במים וזו חוויה שמימיית להביט במים יורדים וזורמים מגובה כה רב.

איך מגיעים בוויז : שמורת נחל עיון (התנור).

4) נחל הבניאס – הנחל האולטימטיבי הישראלי מכונה גם נחל חרמון , אחד הנחלים המרכזיים המנקז את מי הפשרת השלגים מהר החרמון ומכאן שמו. בחודשי החורף מומלץ להגיע לשמורת הטבע ולטייל בה , ללכת לאורך הנחל שעוצמתו פשוט שוברת כל שיא וחזקה בעוצמתה. במקום גם ממצאים ארכאולוגיים. 

איך מגיעים בוויז : שמורת נחל הבניאס.

5)נחל אל-על – נחל זה הוא נחל איתן וזורם כל השנה. הנחל נמצא באזור דרום רמת הגולן באזור פראי , לנחל מספר מפלים מרשימים ביופיים הנקראים המפל הלבן והמפל השחור. ההליכה לאורך ערוץ הנחל משלבת נופים עוצרי נשימה ובעונת החורף והאביב עטופה בפריחה צהובה הכרוכה סביב ערוץ הנחל האקזוטי שזורם במהירות.

איך מגיעים בוויז: חניון נחל אל על.

6)אחרון אחרון חביב הוא נחל גמלא – זהו נחל הנמצא ברמת הגולן גם כן בתוך שמורת טבע שהיא אתר קינון לנשרים ויש בה את אחד מהמצפורים היפים ביותר בישראל. נחל גמלא צונח מהמפל הכי גבוה במדינת ישראל , 51 מטרים . ניתן להגיע מתוך השמורה עד למרגלותיו. 

איך מגיעים בוויז : שמורת גמלא. 

 

שתפו מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

רובה מים

שפר את האירועים שלך עם הפעלת תגי מים

מחפשים להוסיף אלמנט אינטראקטיבי ומרגש לאירוע הבא שלכם? הפעלת תגי מים הם הפתרון המושלם. פעילות חדשנית זו משלבת את הריגוש של מלחמת מים עם האסטרטגיה של תג, ויוצרת חוויה מהנה ומרתקת למשתתפים בכל הגילאים.

ביטוח טיסות

ביטוח טיסות לחול – למה זה חשוב?

לא כולם מבינים למה חשוב לרכוש ביטוח עבור נסיעה לחו"ל אך ישנם יתרונות רבים לכך. אולי הסיבה המשכנעת ביותר להשקיע בביטוח טיסות היא הכיסוי למקרי חירום רפואיים. היכנסו לקבלת פרטים