צימרים בצפון – לא רק חדר עם ג'קוזי 

צימרים מאז ומתמיד נחשבו לנופש יוקרתי ומבוקש בארצנו. המרחק מהערים הגדולות והטבע הרב מאפשרים לנופשים להתנתק מתלאות השבוע ולהתמסר לאווירה הקסומה. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות צימרים בצפון – בדיוק לשם כך החלטנו לעשות לכם מעט סדר.

 

מהו צימר

המילה צימר מגיעה מגרמנית ומיידיש ופירושה הוא חדר. המילה צימר בארץ קיבלה משמעות קצת שונה עם ניחוח של חופש. כאשר אנו אומרים צימר אנחנו מתכוונים לחדרי אירוח בסגנונות בניה שונים המושכרים למטיילים ונופשים ללילה ויותר. בצימרים בצפון החדרים יהיו לרוב צמודי קרקע או כחלק ממבנה נמוך וקטן בעל גינה רחבה בניגוד למלונות.

 

סוגי צימרים בצפון אותם תפגשו

כאשר אנו ניגשים לבחור צימר אנו מחפשים צימר המתאים את עצמו בצורה אבסולוטית לאירוע, לאווירה שאנחנו מחפשים וכמובן לאישיות שלנו. למשל אם אני אלרגי לפריחה של פירות הדר לא אלך לצימר בפרדס או אם לדוגמא ארצה הרגשה של של בית מלון לא אלך לצימר באוהל מונגולי. למזלנו יש שפע של צימרים בצפון וכל אחד יוכל למצוא את האחד שיספק לו את הנופש עליו חלם.

 

  • צימר למשפחות – הצימר הגדול ביותר ואופייני לכל חלקי הארץ. לרוב נראה יותר כמו בית צמוד קרקע מאשר בקתה או חדר במבנה דירות קטן ומעוצב. הצימר ממוקד בצרכי משפחות. תמצאו בו אוכל עשיר להורים ולילדים, מגרשי משחקים, בריכה וגינה רחבת ידיים בה אפשר לשבת ביחד, לתת לילדים לטייל. לרוב צימרים מסוג זה נמצאים בקיבוצים, במושבים ובישובים קטנים.

 

  • הצימר הרומנטי – לרוב כשחושבים על צימר חושבים על הצימר הרומנטי. לפני שהייתה לי משפחה משלי לא הבנתי מה למשפחות ולצימר. הצימר הרומנטי היה הפנטזייה שלי לחופשה נעימה ומרגשת. המיקום האופייני לצימר רומנטי הוא צפון הארץ יותר מדרומה. יהיה קצת יותר קשה להגיע אליו ותצטרכו רכב. לרוב הוא נמצא בישובים מנותקים מהערים, באמצע פרדס ובאירוח בקיבוצים פסטורליים. בניגוד למלון וצימר משפחה, הצימר הרומנטי הוא קטן, כולל ארוחת בוקר זוגית עשירה, לרוב תמצאו בו ג'קוזי ואף סאונה פרטית והתחושה היא שאתם נמצאים לבד בכל מתחם הצימר מה שמאפשר תחושה אינטימית ורגועה יותר.

 

  • הצימר היוקרתי – סוג הצימר הזה מספק כל הפינוקים עליהם חלמתם. האיזור שקט והמבנה מאופיין בעיצוב מרשים מבפנים ומבחוץ. לרוב יהיו שירותי ספא והוא ימצא במקום מבודד עם נוף מרהיב לתחושת פרטיות מקסימלית.

 

אירוח בקיבוצים –  צימר בתוך קהילה כפרית

אירוח בקיבוצים הפך בשנים האחרונות לבחירתם הטבעית של משקי בית ובעלי עסקים רבים מאחר והקיבוצים בארץ הם מקום מושלם לצימרים ובעיקר צימרים למשפחות, לכנסים ואירועים. הייחודיות של אירוח בקיבוץ מביא רבים לסגור נופש במקומות אלה. יחד עם זאת אנו למדים כי היתרון האמיתי נמצא במיקום של הקיבוץ והצימר בו נבחר לשהות. אנו נרצה לשים לב אל מספר נקודות:

  • נגישות של תחבורה ציבורית – אחד היתרונות של קיבוצים, גם אם מבודדים נוטים להיות נגישים במידת מה לתחבורה ציבורית ותמצאו תחנת אוטובוס בכניסה לקיבוץ. למשל, לכניסה של קיבוץ איילת השחר תוכלו להגיע עם אוטובוס מאחת הערים המרכזיות באיזור בלי בעיה. למשל, נבדוק נסיעה מתל אביב לאיילת השחר בתחבורה ציבורית והנסיעה תיקח לא יותר משלוש שעות.

 

  • מיקום ליד פנינות טבע – אם תשאלו את בעלי המקום והמקומיים תיווכחו לדעת שממש בתוך או בכניסה לקיבוץ תמצאו פנינת טבע במרחק הליכה. בין פנינות הטבע תוכלו למצוא נחלים, אגמים, פרדסים ומעיינות. ובקיבוץ איילת השחר למשל, תוכלו ליהנות משדות המשק, מפארק ה"וואדי" בו זורם נחל חצור היפהפה.

 

  • האווירה הכפרית – לגור בקיבוץ בלי לגור בקיבוץ. צימרים בקיבוצים משתלבים בתוך האווירה הקיבוצית ומרגישים כמו לגור בכפר. אירוח בקיבוצים הוא מטבעו אירוח כפרי אמיתי כך שתרגישו חופשה גם מחוץ למתחם הצימר.

שתפו מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

רובה מים

שפר את האירועים שלך עם הפעלת תגי מים

מחפשים להוסיף אלמנט אינטראקטיבי ומרגש לאירוע הבא שלכם? הפעלת תגי מים הם הפתרון המושלם. פעילות חדשנית זו משלבת את הריגוש של מלחמת מים עם האסטרטגיה של תג, ויוצרת חוויה מהנה ומרתקת למשתתפים בכל הגילאים.